Khamis

Hadiah Harijadi untuk Kekasih-lawak

Suatu kisah di sudut Kuala Lumpur

Hasan Jendul nak belikan hadiah harijadi untuk kekasih barunya, Mek Ayu. So si Hasan ni pun ajaklah adik perempuannye  untuk temankan dia shopping kat Sogo. Oleh kerana Hasan Jendul dan Mek Ayu baru dua bulan berkawan jadi si Hasan Jendul membuat keputusan untuk membelikan Mek Ayu satu topi kain fesyen baru saje, supaya taklah nampak dia beriya-iya sangat. 

Manakala adik Hasan pulak pegi beli satu seluar dalam hitam berbunga-bunga baru, sebab ada sale hari tu. Masa membayar, dengan tak sengaja cashier dah tertukar kotak topi kain hitam tu dengan seluar dalam hitam adik Hasan Jendul.Selepas membayar, Hasan Jendul pun terus pergi kaunter hadiah dan suruh diorang bungkus tanpa check dulu.

Kemudian dia balik ke rumah dan tulis surat untuk Mek Ayu serta mengeposkannya bersama hadiah yang dah tersilap tu (Dan surat yang dia tulis tu berbunyi cam nie);

Istimewa untuk kekasihku Mek Ayu, San pilih hadiah nie kerana Ayu tak pernah pakai bila kita keluar jalan-jalan dan selalu mengadu sebab panas. Kalau bukan sebab pasal adik san, San dah nak beli yang lagi jarang supaya kalau berpeluh tak lembap sangat. Tapi San tengok adik San pakai yang ada bunga tu nampak cantik pulak.San pilih warna hitam tu supaya tak nampak kotor. Promoter yang jual tu tunjuk dia punya dah seminggu tak basuh. Nampak elok saje. San suruh dia try,sebab  Ayu punya saiz lebih kurang sama aja dengan promoter tu..

Memang cantik dan menarik! Harapnya Ayu suka sebab San rasa memang sesuai dengan Ayu. Tak sabar rasanya nak tengok Ayu pakai depan San. San harap Ayu akan pakai untuk San hujung minggu nie. Salam sayang untuk kekasihku,Mek Ayu. 

Yang amat menyintai dan menyayangi dirimumu, 
Hasan Jendul
 
Kalau Ayu nak pakai nanti, San cadangkan stail terbaru sekarang ialah dengan melipat bahagian depan dan menampakkan sedikit rambut.

p/s : baiknye SAN neh... untung sapa kenal dengan dia..

12 ulasan:

citah bukan mazid berkata...

hak2!kelakar..

cKyN WaN berkata...

hahahahahahahaha ayu xbg balasan ape2 ke?

POSH76 berkata...

lawak2 thanks for ur comment

y@n@ M!B berkata...

klu sy jd mek ayu trus pengsan tgk adiah tu..ngehehe~ =P

zahidah dihaz berkata...

adoi...sakit perut gelak...hahahaha

hiro berkata...

hehe.

Bazilah berkata...

hahaha.memang kena maki la lepas makwe die dapat hadiah tu

sue/allya/zalya berkata...

citah : ngeh3...

ckynwan : rsenye ayu bg penampar kot.. ye ar dapat sepender...

posh76 : same-same..

yana : sempat ke nak pengsan,??? or buat2 pengsan.. =)

zahidah : uiks jgn, kang senak pewot terlampau nnti..

hiro : hikhikhik

Kimmy Ai berkata...

hahaha.. peh, gilalah kalau minah tu bace nanti.. kasi pengsan terus! ;DD

zmah berkata...

Lawak yang penuh makna..

Oney Nurislam berkata...

huhuuh.
lucu la

shatooman berkata...

ambik ko hasan.. makan penampor la lps ni.. tu la baik sgt..lipat bahagian depanlah.nk tgk rambut ye~

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...