Selasa

detik pertama itu

Tanggal 15.12.2010 lokasi kuantan, merupakan detik yang xkan aku lupakan .. Dimana tarikh tersebut aku mengetahui bahawa aku kini berbadan dua(syukur alhamdulillah).. Dalam keadaan yang aku sendiri xsedar.. Almaklumlah kitaran period xpernah teratur, so kalo terlewat pon mcm xada apa2 berlaku..
 
Sebelum `detik itu` 14.12.2010 lokasi Kuala Lumpur ,aku ada mengadu kepada mak mengenai sakit pada bahagian pewot(rasa mcm sakit senggugut tuh).. Sakit tersebut berlarutan lebih kurang 1 week .. Gi jumpa doc, doc ckap mybe awak nak dtg period (msa neh check dkat kuantan).. so aku pon tggu le, tp xjuga hilang sakit .. Last2 mak soh aku gi scan, tgk ada pe2 kt dlm pewot (msa tuh xsuspek yg ada bby pon, mak bujet ada ketumbuhan.. takotkan dgar..aku tggu balik k.l bru scan) .. Bile gi scan, doc plak ckap, ini scan nmpak bby saja..kalu ada ketumbuhan xnampak.. doc suruh g pakar ..

Hari pon dah nak malam, xsempat nak gi pakar.. Lagipon kul 8.00mlm , nak gerak balik kuantan.. So terpksa la tangguh program.. Sebelum bertolak, aku meminta suami utk membeli pregt test dkat farmasi(tetibe plak terpikir nak test, kot2 ada dah ke..hehehe)

Pagi esoknye, selepas suami gi keje, aku pon memulakan ujian tersebut.. TUP TUP ternampak naik 2 line.. Mcm xpcaya , selalu test nmpak 1 je, kali neh ada 2.(jelas sgat2). Jantong berdebar2, ati berkata`adakah aku mengandung`.. Tetap xpcya, aku biarkan pregt test selama 30 mint(xsenang duduk aku time neh).. Result tetap sama .. Amik hp, tgkap result & sent dkat suami( konon2 nak share dgn dia le)..

Suami pon sama, xpecaya.. Ada ke patut , dia tuduh aku tambh line guna pen(hak3, lawak2)... Tpi aku xpuas hati dgn result neh, so nak kepastian aku pon gi jumpe doc.. doc buat ujian air kencing..Huhuhu mmg nmpak dgn jelas ada 2 line juga.. doc ckap sah awak mengandung.. dia belek2 kelender kelahiran, smbil tnye  first date utk last bln dtg period .. Doc jangka due date aku 11.08.2011...

Lebih bermakna lagi, 20.12.2010 merupakan ari kelahiran suami aku.. Neh la ,adiah paling bermakna yg aku berikan pdanye..InsyALLAH jika diizikan ALLAH S.W.T, tahun ini kami berdua bakal bergelar seorg ibu & ayah.. DOAKAN SEGALA2NYE SELAMAT SAMPAI WAKTUNYE ..AMIN..


1 ulasan:

solomolo berkata...

Syukur Alhamdulillah...

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers
Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...